Allmänna villkor

Varje hushåll har sina specifika önskemål som vi på bästa sätt vill tillfredsställa. Här beskriver vi de allmänna villkoren för uppdraget så att vi är överens om grundförutsättningarna för genomförandet från start till avslut.

Uppdraget

Ombesörj att det är undanplockat och diskat innan vi påbörjar uppdraget

Om du önskar använder vi gärna ditt eget städmaterial, hink och mopp (inkl. specifika för allergier). Annars ordnar vi med detta.

Om ni har pälsdjur gör vi tillsammans en bedömning om det ska betraktas som hårt smutsad bostad.

Nyckelhantering sker enligt överenskommelse

Vi har full tystnadsplikt

Avböjda besök

Efter tidsöverenskommelse kan ändå dina förutsättningar förändras

Vid förändring måste kunden meddela oss inom 3 dagar för avböjt uppdrag annars utgår full fakturering.

Om vi inte har tillgång till bostaden enligt överenskommelse utgår full avgift.


Priser - Kampanjer

Angivna priser är bruttokostnader före skattereduktion för hushållsnära tjänster

Notera att skattereduktion endast utgår för tjänster enligt Skatteverkets regler. Vid osäkerhet kontakta oss.

Alla priser är inklusive moms

För företag har skattereduktion införts på hushållsnära tjänster som ges som löneförmån

Rabatter kan inte kombineras förutom skattereduktion.

Uppdrag som sträcker sig över kampanjperioder har normalt ett pris under kampanjen och ett annat pris efter kampanjen

Fakturering

Fakturanetto är 14 dagar vi påbörjat uppdrag.

Uppdraget är tydligt specificerat på fakturan.

För hushållsnära tjänster utgår skattereduktion. Kunden betalar då 50% av vårt pris. Kunden måste då vara berättigad till Skattereduktion.

Fyrljus AB ombesörjer med Skattereduktionen. Fakturan är tydligt specificerat angående reduktionen.

Vi är momsregistrerade och har F-skattesedel

Specifika villkor för flyttstädning

Villkoren för flyttstädning specificeras här tydligare då även tredje part (köparen av din bostad) kan komma att blandas in och ha synpunkter på utfört arbete.

Uppdraget

Rum och skåp ska vara tömda och saker på ytor undanplockade

Vi tillhandahåller allt städmaterial.

Ni rapporterar befintliga skador innan påbörjad städning.

Biytor/balkong beställs separat

Fönsterputsning ingår endast efter överenskommelse (även persienner)

Golvbehandling beställes separat.

Besiktning och Reklamation

Vi utgår från mäklarsamfundets rekommendationer för flyttstädning och lämnar garanti.

Tid för besiktning framförs av oss en timme innan uppdraget är slutfört.

Vi åtgärdar omedelbart klagomål i samband med besiktning.

Om besiktning ej görts direkt efter städningen beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd.

Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.

Ni har högst två dagar på er att komma in med en reklamation om ni inte är nöjd.

Annat än ovan kan alltid överenskommas före uppdraget