Allmänna villkor
Uppdraget
Ombesörj att det är undanplockat och diskat innan vi påbörjar uppdraget
Om du önskar använder vi gärna ditt eget städmaterial, hink och mopp (inkl. specifika för allergier). Annars ordnar vi med detta.
Om ni har pälsdjur gör vi tillsammans en bedömning om det ska betraktas som hårt smutsad bostad.
Nyckelhantering sker enligt överenskommelse
Vi har full tystnadsplikt
Avböjda besök
Efter tidsöverenskommelse kan ändå dina förutsättningar förändras
Vid förändring måste kunden meddela oss inom 3 dagar för avböjt uppdrag annars utgår full fakturering.
Om vi inte har tillgång till bostaden enligt överenskommelse utgår full avgift.
Priser - Kampanjer
Angivna priser är bruttokostnader före skattereduktion för hushållsnära tjänster
Notera att skattereduktion endast utgår för tjänster enligt Skatteverkets regler. Vid osäkerhet kontakta oss.
Alla priser är inklusive moms
För företag har skattereduktion införts på hushållsnära tjänster som ges som löneförmån
Rabatter kan inte kombineras förutom skattereduktion.
Uppdrag som sträcker sig över kampanjperioder har normalt ett pris under kampanjen och ett annat pris efter kampanjen
Fakturering
Fakturanetto är 14 dagar vi påbörjat uppdrag.
Uppdraget är tydligt specificerat på fakturan.
För hushållsnära tjänster utgår skattereduktion. Kunden betalar då 50% av vårt pris. Kunden måste då vara berättigad till Skattereduktion.
Fyrljus AB ombesörjer med Skattereduktionen. Fakturan är tydligt specificerat angående reduktionen.
Vi är momsregistrerade och har F-skattesedel
Specifika villkor för flyttstädning
Uppdraget
Rum och skåp ska vara tömda och saker på ytor undanplockade
Vi tillhandahåller allt städmaterial.
Ni rapporterar befintliga skador innan påbörjad städning.
Biytor/balkong beställs separat
Fönsterputsning ingår endast efter överenskommelse (även persienner)
Golvbehandling beställes separat.
Besiktning och Reklamation
Vi utgår från mäklarsamfundets rekommendationer för flyttstädning och lämnar garanti.
Tid för besiktning framförs av oss en timme innan uppdraget är slutfört.
Vi åtgärdar omedelbart klagomål i samband med besiktning.
Om besiktning ej görts direkt efter städningen beaktas ej klagomål och städningen ses som godkänd.
Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.
Ni har högst två dagar på er att komma in med en reklamation om ni inte är nöjd.
Annat än ovan kan alltid överenskommas före uppdraget